Monday, July 6, 2009

Mengapa?

mengapa harus aku jadi begini?,
berlakon untuk menjadi orang lain,
hanya untuk mendekati mu,
aku tahu aku tiada di hati mu lagi,
tiada lagi tawa mesra kita berdua,
hanya di sini sahaja,
mampu aku memerhati,
menahan hati yang makin hancur,
hancur kerana tidak lagi memilik mu,
tidak mungkin mendengar ketawa Aaron iskandar,
tiada lagi bermanja bersama Emylia,
tiada pelukan manja ketika menonton wayang,
mengapa aku tidak dapat mengatur langkah lurus,
aku terumbang ambik,
semua tidak menentu,
adakan akal aku hilang,
adakah hidup aku begini sampai mati,
maaf bonda, maaf ayanda,
aku bersalah kerana menutup rapat pintu cinta,
aku berjanji akan menjaga kamu sampai bila-bila,
kerana sekarang aku hanya ada kamu,
walaupun kamu memarahi aku,
aku tahu aku bersalah,
aku korbankan ganerasi ku,
untuk membuktikan betapa benar nya maksud cinta,
bertapa benar nya kata-kata ku,
bertapa jujur nya hati ku,
bertapa ikhlas nya tindakan ku,
bertapa cinta ku itu sejati dan suci,
hanya untuk mu,
namun dari jauh sahaja mampu aku melihat mu,
yang membuat hati ku ingin mendakap mu selama nya,
mengapa harus ia jadi begini,
mengapa?

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home