Sunday, July 26, 2009

Kenanganku

Pertama kali aku melihat nya,
aku kelu, keringat mengalir dan jantungku berdegup kencang,
selepas itu lirikan mata nya membuat seluruh badanku kaku,
dia tersenyum, ketika suara rakan ku menggamit suasana kuliah,
menunjuk arah tentang pemainan pentas, dia datang bersama rakan nya,
dengan rambut kerinting mengurai, namun ada sesuatu yang tidak aku faham,
mengenai dirinya yang membuat aku tertanya, membuat aku ingin mendekati nya,
gelak tawa nya membuat hati kecil ku tersenyum, walaupun tidak dia sedari,
aku mencuri pandangan, namun aku cuba untuk mencari jalan untuk mendekati nya,

peluang tiba ketika aku ingin menghantar kereta,
bicara ku tertip bagai diatur didalam naskah pentas,
sehingga kini jika aku mengingati nya,
pasti ia membuat aku tertawa,
jantungku terhenti ketika dia berbicara,
tidak dapat aku menahan rasa gembira,
setelah aku berusaha,
dirinya berjaya ku sunting,
bagi ku itulah pertama kali aku merasa,
sesuatu yang dimana kan cinta,
aku bersumpah, kali ini akan aku jadikan abadi,
akan aku benar-benar berusaha,

ini bukan satu illusi atau fantasi,
berbagai onak duri yang aku harungi,
tomahan dan dengki aku selami,
hanya untuk menjadikan ia satu realiti,
aku berusaha,
biar aku berdiam diri,
bukan kerana tidak mahu memberitahu,
cuma aku tidak mahu kau disakiti,
biar aku rasa sakitnya,
namun kau pergi juga,
ingin aku cerita padamu segala,
namun kau tidak dapat menerima,
tidak mengapa sayang,
biar aku merasa sakit ini,
walaupun aku telah tewas di medan perjuangan ku,
untuk membina kebahgiaan dengan mu,
tidak mengapa sayang,
aku tetap akan menunggumu,
aku tetap akan menunggumu,
aku tetap akan menunggumu,
sampai peluang itu milik ku,
samapai ajal menyeruku,
sampai aku hanya tinggal memori,
kerana usaha aku terlalu besar untuk di persia,
kerana Cinta aku adalah Benar!

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home